Dagen efter kvällen före

Ja då var man ett år äldre igen då. Tack så jätte mycket för gratulationerna, känns bra att ni inte glömt bort mig helt där hemma. Även om det kanske var facebook som hjälpte till lite, men det är okey! Är riktigt nöjd och glad. 24 är nog en bra ålder, dessutom älskar jag ju att fylla år!

Jag skrev ju att Andreas nog hade något lurt för sig som hade med min födelsedag att göra och som vanligt hade jag rätt.

Min gårdag. Morgonen den 24 Mars vaknade jag upp på ett hotell i Shanghai och kände mig inte särskillt födelsedagig alls. Muttrade lite för mig själv och hoppade in i duschen.  Efter ca en halvtimme knackade det på dörren. Happy birthday klämer en kines ut på knacklig engelska och räcker fram ett paket, haha xiexie svarar jag och ler mitt största leende och tänker att han är inte så dum den där Andreas.. Dagens första överraskning. Adde hade fixat så jag fick tårta upp på rummet, så jag satte på kaffe och kröp ner under täcket igen vilket gjorde att jag iaf typ fick frukost på sängen. Resten av dagen gick i kaosets tecken vilket helt och hållet hade med min värdelösa guide Frank att göra, vilket fick mig att nästa glömma bort att jag fyllde år. Födelsedagsmiddagen åt jag tillsammans med gruppen på KFC. Hjälp. Jaja. På kvällen var det dags att ta flyget tillbaka till Peking, som vi med nöd och näppe kom med. Väl framme på Pekings flygplats ser jag när jag kommer ut i ankomsthallen en riktigt snygging med tre röda rosor och en starbucks kaffe i handen (för er som inte riktigt fattar det så var det alltså Andreas som kommit till flygplatsen för att möta upp mig) så äntligen fick jag mig en riktigt go födelsedags puss. Vi åkte tillsammans med gruppen (som var jätte glada över att äntligen få träffa Adde eftersom jag pratat så mycket om honom) i bussen men efter halva vägen hoppade vi av för att ta en taxi vidare hem. När vi nästan kommit hem svängde taxin av och in på fel väg. Neeee sa jag. Jooo sa Andreas. Så vi åkte vidare och redan efter några meter sa Andreas att vi var framme så vi hoppade ur taxin och gick typ 15 meter. Nämen, kolla vad ligger där? sa Adde. Mitt på trottoaren låg ett paket, Men va fan.... Hur har du fått de att ligga kvar där???? I paketet låg en blå ficklampa som såg ut som en gris tillsammans med något som jag först trodde var en rånarhuva, men visade sig vara en tygbit som täckte ett kort. Motivet på kortet var en graffad vägg. Nuu började jag fatta, vände mig om och lyste på väggen bakom mig. Jepp. Jag har fått Becs graffat på en stor vägg i Peking!!! På hjärtat i graffningen satt ytterligare ett kort. På kortet var en inbjudan till The Westin Hotel på lyxfrukost med fritt flödande champage, hummer osv osv osv. Så på Söndag ska vi dit tillsammans med mamma, mormor och Sandra. Jag har nog världens absolut bästa pojkvän. Kunde omöjligt varit gladare!!!!

Tack Andreas. Du är helt enkelt bäst. Du är det knäppaste som finns och jag älskar dig något otroligt för det!


Min frukostpåsängen tårta

Min vägg!!!! Becs

Frukosten jag kommer att avnjuta på söndag

Kommentarer
Postat av: cisci

han kan allt han.

vilken vägg. världsklass på den!

2009-03-25 @ 16:21:58
URL: http://cisci.blogg.se/
Postat av: johanna...

Kan du ta med den hem sen?

2009-03-25 @ 16:59:28
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Jonna

Johan läste detta och fick prestationsångest. Grymt ju, detta är du värd!

2009-03-25 @ 17:33:04
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: Mary

Jaha, nu sitter man här och är rörd. Faaan vilken klippa till pojkvän du har! Så jävla coolt med väggen! I'm impressed! :) :)

2009-03-25 @ 20:25:44
URL: http://princesssmary.blogg.se/
Postat av: kinatanten

Jag vet, han är nog bland de bästa =P Gällande om jag kan ta med den hem... Nej, blir nog svårt får nog helt enkelt stanna kvar här tills de river vägger och sen ta med en telgelsten eller två tillbaka till svedala. Om inte annat så har jag ju minnet och kortet kvar!

2009-03-26 @ 02:00:12
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0