Depressionen är nära!

Fick alldeles nyss en rejäl liten knock-out. Den har kommit till mig nu. Den har jagat mig, flåsat mig i nacken, men fram tills nu har jag kunnat springa snabbare. Nu kom den ifatt. Depressionen. Världsekonomidepressionen. Aldrig förr har den varit så tydlig. Den vart så tydlig så jag såg dubbelt och nästan svimmade ett tag.

This is the story of my life. Typ. Men iallafall, när jag flyttade in till denna lägenheten 25 februari -08 så var 5200 RMB ungefär 4500 Svenska riksdaler. För skojs skull tänkte jag kolla hur stor skillnaden var nu. 5200 RMB är nu 7003 SEK!!!!!!!!!! Så så jävla skoj vart det ju inte. Fattar ni? Min hyra har höjts med 2500/mån på ett år. Det är ju för farao 30000 på ett år! Helt vansinnigt! Eftersom jag tjänar svenska pengar i Kina så ligger jag ju sjukt pyrt till för tillfället.. Kanske dags att be om en liten löneförhöjning, kan tänka mig att det kommer uppskattas fantastiskt mycket, eller inte. Men vad ska jag göra då? De är ju sanslöst. Nej, nu blir det till att toksöka jobb här tills Sverige har en valuta att räkna med igen, eller bara dra ner nattmössan låååångt över öronen. Tur att det fortfarande är relativt billigt att leva här.




Värdelösa pengar!
(mamma du kan hälsa mormor att de där 800 nu är värda nästan 1100!)


Update: Tydligen var .:en i rätt typsnitt eftersom dehär inlägget vart i fel stil... Skulle någonting kunna gå bra, tack!

Update 2: Tydligen går det inte att ha två olika typsnitt ens på sidtexten och vanliga texten utan att det blir varannat blogginlägg fel. Märkligt, hur har ni andra gjort....? Mariah du har ju också den kursiva på din beskrivning, och dina inlägg ser ju fullt normala ut....


Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch, då gjorde jag rätt i att inte komma då!!!! Värsta rånet ju!

2009-03-05 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0