Det stinker fisk!

Det gör det verkligen, jag kräks snart. De luktar typ gammal, riktigt unken, soptunna. Inte ett dugg trevligt! Den granne som orsakat denna stank ska jag personligen kasta ett ruttet ägg på. Kanske.

Idag har jag varit sjukt duktig för jag har tokstädat! Det har jag verkligen. Okey är inte riktigt klar men köket och halva kontoret är färdigt iallafall och vi hade visst en hel del som stod och skräpade. Nästa stopp är vardagsrummet. Det ska jag göra ikväll, rensa ur tvbänkslådorna som verkligen är fulla av papper och diverse annat som inte behövs. Imorn blir det sovrummet, resten av kontoret och badrummet. Sen är det ju klart. Andreas, var inte orolig. Kommer inte slänga något som är ditt. Det ska du få göra själv när du kommer hem. =)

Anledningen till denna städhysterin är Feng Shui. Har börjat sätta mig i de nu på sista tiden och tycker att det låter vettigt. Har börjat med att göra lite små ändringar här hemma efter konstens alla regler och det känns verkligen 1000 gånger bättre. Man ska, väldigt förenklat, jobba med placeringen av möblerna, balansen mellan feng shuins fem element och färgernas betydelse. Men innan man börjar med det ska man rensa. Ta bort allt som inte används, som inte har något personligt värde eller som är tomt/dött. Typ kartonger, flaskor, blommor och liknande. De är det jag håller på med nu. Har redan kollat över möblemanget och gjort lite ändringar. Efter rensningen är klar ska jag göra vissa inköp och fler ändringar som gör att elementen får en skön balans, sen ska jag ta tag i färgerna. Det är ju fantastiskt beiget (sjukt fult ord, både skrivet och sagt) här, så det ska bli skit kul! Om någon av er tycker att detta är intressant så kan jag gärna tipsa om bra sidor eller kanske skriva något om det här, annars så kan ni ju skriva en kommentar och säga typ; jädra hokus pokus. Lägg av, du är ju dum ju.. Eller vad som nu faller er i smaken. Känns inte de helt rätt så är det ju inte svårare än att ni stänger ner sidan =)

Idag är det iallafall Torsdag. Det innebär att jag snart får hit två små missar! De skulle ha kommit vid 18,30 vilket var för en halvtimme sen - men Aurelie ringde precis och meddelade att de satt fast i trafiken och att de skulle nog bli en timme sena. Så kan det vara när man bor i en stad med 20 miljoner människor, och många slutar jobbet samtidigt.

Tjing



De fem elementen inom Feng Shui

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag skulle mest säga att du har för mycket fritid. Själv hade jag aldrig ens hunnit med att tänka på att börja med sådant, haha.

2009-03-05 @ 12:26:46
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: johanna...

håller med föregående talare. Och undrar sen om ett av elementen (nr 2) är någon form av Halloween/fredag den 13:e/häxan Mim?!?

2009-03-05 @ 12:47:35
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, den andra bilden symboliserar eld.... På ngt sätt. Jag tycker den är rätt fin. Och fritid har jag, de som är så kul. Då kan man ju hitta nya hobbies. Hoppas på att jag hittar typ gym. Yoga. Trappgång, va fan som helst så jag blir av med dataröven! =)

2009-03-05 @ 13:50:05
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Andreas

Duktig du är gumman! Det är lugnt, det gör inget om du slanger något som är mitt. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte märka det ändå :-)



Lycka till med kissarna, jag skulle uppskatta ett kort eller ngt postat på bloggen så att jag fick se dem! Lav jo babes

2009-03-05 @ 14:20:50
URL: http://fiske.larsvegas.kamprad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0