Mars mars måne jag kan lura dig till skåne....

Skulle jag ju helst ha velat sagt, men tyvärr så var det ingen som kommenterade gällande Ralf.. Inte vet jag om det var för att ni inte trodde på de helt enkelt bara inte ville kommentera. Jag ser det hela som ett misslyckade iallafall. Tji fick jag.

Något som inte var narr var att fisken mår bra. För det gör den, och Andreas har tagit detta på största allvar och sitter och glor in i akvariet mest hela tiden. Vi hade dock lite problem med att Ingvar inte åt så bra. Han verkade inte alls gilla maten. Han bara dök ner när fiskmatspluppen dingla ner, nosade (nosar fiskar??) lite och simmade vidare. Adde beslöt sig för att ta tag i detta så han har nu börjat att mata fisken med färska räkor som han håller vid ytan med pincett. Orvar korvar gillar tydligen inte att äta från botten.. Maken till fisförnäm fisk har jag nog aldrig hört talas om! Men nu äter han iallafall.

På torsdag så kommer det två katter hit. Wawa och Bailan, två vita små tjejmissar som ska bo här i ungefär en månad. Jag har gått med i en organisation som tar hand om utsatta, plågade, hemlösa och övergivna katter. Steriliserar dom, vaccinerar dom och sätter dom i "fosterhem" och de är där jag kommer in i bilden. Jag ska bli en liten fostermamma tills att dom har hittat ett permanent boende till katterna. Passar ju mig alldeles utmärkt eftersom jag tjatat om att jag vill ha allt ifrån flygande pungråttor till en häst sen jag flyttade hit. Nu kommer jag ju få ta hand om katterna samtidigt som jag faktiskt gör någonting bra och dessutom inte behöver fundera på allt med att ta med ett djur hem ifrån Kina. Toppen! Stackars Adde tänker ni säkert nu, men neeejdå! Så synd är det inte om honom. Han tycker ju också att det är bra, för han behöver inte höra mitt tjat om ett djur längre och han behöver inte heller tänka på att det ska pungas ut med 45000 för flyg och karantän för en hund eller katt. Så det så. Det enda som jag känner kanske är lite av ett problem är ju att mamma, mormor och Sandra kommer hit. Det i sig är ju absolut inte ett problem men att ha två katter här då kanske kan bli. Sandra har jag redan meddelat detta för, mamma lär ju läsa detta inlägget men mormor, jaaa... Hmm. Jag tycker nog inte vi säger någonting till henne. Hon får helt enkelt märka det när hon kommer hit, annars finns det risk för att hon vägrar följa med eftersom hon hatar katter... Mamma påstår ju sig vara allergisk men de är hon nog inte. Hon hade ju trots allt hand om både Duchess och Kenai! Men mormor.. Ja. Jag tänkte lixom inte riktigt på detta smärre lilla "problem" när jag sa jag till att ta hand om katterna. Men alla tre kommer ju kunna stänga in sig på nätterna, jag och Adde sover ju i vardagsrummet, och på dagarna kommer vi ju förhoppningsvis inte sitta inne och gnaga. Ääh, de löser sig - ellerhur mamma!!?? =) Iiiih..

Nu ska jag ändra lite i mitt engelska cv. Mycket roligt.


Kommentarer
Postat av: mamma

Reagerade direkt när jag läste om katterna och tänkte....hoppas jag inte blir alltför snuvig och, framförallt, att mamma/Mor-Mor inte får veta i förväg. Mmm, vi säger inget till henne ;)

2009-03-03 @ 19:56:14
Postat av: Rebecca

Nej, de tycker jag låter som en utmärkt idé! Vi kommer ju som sagt inte sitta inne och trycka allt för mkt!

2009-03-03 @ 23:47:57
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0