Mest nöjd med idag...

Är jag helt klart över sjalen jag fick på silkesmattsfabriken. Lovely!

Befinner mig i en minisvit på Bell Tower Hotel i Xian. Kom hit idag med morgonflyget så har varit vaken ett bra tag redan, känner mig helt vismig och eventuellt mer förvirrad är vanligt. Dagen har innehållit en välkomstceremoni på Xians stadsmur, en supergotte lunch, ett besök på stora vildgås pagodan, en snabbvisit på en Blue Dragons mattfabrik och massa bussande fram och tillbaka. Om en timme är det samling i lobbyn igen, då ska vi ta oss till en dumplingsbanquet och tangdynasti show. Full fart som vanligt. Blir lite lugnare imorgon. Då är det bara besök på Terrakotta museet och på kvällen hotpot middag. Antagligen blir det till att gå runt på den muslimska marknaden efter maten också.

Idag är det exaktamento precis 4 dagar kvar till jag fyller år, 24 blir summan av det, och en vecka kvar till mammamimosa, mormonen och kusin vitamin Sandra styr stegen mot SAS plan med destination Peking. Ska bli riktigt riktigt kul. Hoppas att vädret håller i sig också så att de inte slår tillbaka och blir eskimåkallt. De vill vi inte ska ske. Sandra ska köpa med sig fiskmat till Fiske också, flingor. Så himla bra. Hon frågade hur många burkar som hon skulle köpa och då insåg jag ju att en måste räcka eftersom om Fiske lever när midsommar nalkas nåste han dö den grymma toalettdöden.  Så är det med det. Hmm. Det tänkte vi inte på när vi köpte honom... Och vi som hade funderingar på att släppa ner en eller två små vattensköldpaddor tillsammans med honom. Antar att de får vänta lite.

Neeeeeeää ä. Nu har jag ju sjukt tråkigt. Ska nog skriva en ta med dig hit lista till mamma så hon hinner med att köpa allt. Den kommer innehålla allt ifrån mascara till typ............. Messmör.

Tjing tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0