En manad kvar

Det gar fort nu! Bara en manad kvar till julafton (vilket aven innebar bara fyra manader kvar tills jag fyller 25) och pa sondag ar det forsta advent. Jag tanker trotsa det hemskt trakiga vadret och borja julpynta av bara tusan. Gardiner ska strykas, dukar ska laggas pa, sma tomtar och julgranar i varje litet horn. Mamma kommer inte ha mycket att saga till om, vilket jag tror ar helt OK med henne faktiskt. Snart ska gloggen koka pa spisen och ur ugnen ska pepparkaksdoften sprida sig. Jag alskar alskar alskar julen och det marks och kanns i hela kroppen att jag var borta forra aret. Det lixom spritter i hela mig sa fort jag kanner lukten av kanel, ser ett julkort eller hor julmusik. Pulsen blir hogre och jag kan inte lata bli att klamma fram varldens fanigaste leende. Julen.. Mmm. Jag alskar den som Homer alskar sina Donuts, det vill saga inte lite! Sa nu ska jag fortsatta sjunga ikapp med Carola och bara in kartonger fran forradet.


Glom aldrig att om julen inte finns i ditt hjarta sa kommer du heller inte finna den under granen.
Charlotte Carpenter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0