Morgontrött?

Jag tror helt klart det, eller så var det helt enkelt ett vanligt hjärnsläpp jag fick här nyss. Är på jobbet och samtidigt som jag gick runt här i repan och fixade inför öppning så gnolade jag på Kents låt Sverige. Nynnade på låten, tände ljus och kände mig allmänt morgonskön tills jag fick ett sångstopp. Hur går texten? Jag kom på mig själv nynna samma rad om och om igen... Och det kändes inte rätt. Fläskpotatis och sill... Va fan är fläskpotatis? Sjunger dom verkligen så... Fläskpotatis ooooch sill som om tiden ståååt still. Nää ä. De låter inte rätt. Om och om... Tills det slog mig att fläskpotatis antagligen inte finns och de dom sjunger nog är FÄRSK potatis. Det låter godare ihop med sill. Hahaha. Jaja... Godmorgon. Eller godnatt! Trevlig första Advent iallafall!


Christmas is a time when you get homesick - even when you're home.
Carol Nelson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0