Just nu...

...Befinner jag mig på Le Petit Gourmand och överdoserar Kaffe. Större delen av dagen har tillbringats i en frisörstol. Slog på stort och gick till en "kändisfrisör" som tidigare jobbat för bl.a Dior, Chanel och Fendi. Tyckte jag var värd lite lyx. Catherin, som min frisör heter, var riktigt riktigt bra. Vi började med en rådgivning och jag fick lite värdefulla hårtips. Sen vart det kapning. 1,5 dm ungefär var det som rök. Hur mycket jag än litade på hennes kompetens så kröp det fram ett pipande hjälp ur min mun. Så länge som jag sparat för att få långt hår. Efter klippningen så var det dags för färgning. Chokladbrunt var färgen hon valde, visst sa jag. Hon drog i det bruna i halva håret och sen fick jag vänta i en halvtimme ungefär. Efter 30 min så kom hon med ytterligare en färg. Morotsorange. De här ska vi ha i topparna sa hon. Eeeeehhhh sa jag. Sagt och gjort. Det oranga smetades in i håret på mig. Satt i ytterligare 10 min. Efter det var det dags för tvätt som följdes av en 20 min nack- och huvudmassage. I detta skedet var jag mycket nyfiken på hur jag egentligen såg ut i håret. När handduken drogs av så drog jag en lättnadens suck. Jag var chokladbrunhårig i hela håret. Inte orange så långt ögat kunde nå, och äntligen hade mina toppar samma färg som resten av håret. Tack!!! Efter jag var klar visade hon runt mig i salongen gav mig en kupong på en gratis kroppsbehandling till ett värde av 500 rmb och jag gick med i deras VIP klubb. Lättsåld? Jajemen. Adde kunde inte göra annat än att skaka på huvudet och ge mig en puss i pannan när vi möttes upp senare för lunch på Alameda.

Just nu sitter jag och väntar på att jag ska ta initiativet att börja jobba. Reserapport ska skrivas och dricksredovisningen ska göras. Har precis fika med Joanna. Trevligt. Nu i väntan på mig själv så tjyvlyssnar jag på Andreas och Jesper som sitter och planerar för framtida och pågående kolektioner med olika märken och hur de ska lägga upp arbetet. De är så duktiga så.... Och ja. Jag bloggar och dricker dagens 4e kopp kaffe och känner hur det börjar pulsera i händerna på mig. Funderar på om jag ska fortsätta skämma bort mig själv med lite massage och manikyr eller om jag faktiskt ska göra någon nytta. Livets svåra val. Lyx eller arbete?! Hmmm.....


Le Petit Gourmand


I made this letter longer than usual because I lack the time to make it short.
Blaise Pascal




Kommentarer
Postat av: Joanna

Hahaha =)



Alla dessa val.....

2009-09-29 @ 12:29:49
Postat av: Joanna

ååååh... x antal timmars plugg har avverkats i de där röda sofforna.

2009-09-29 @ 13:08:10
URL: http://joannaland.blogg.se/
Postat av: tess

lät spännande med kändisfrisör! lägg upp bild!!:)

2009-09-29 @ 23:17:22
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0