Nöjd.Glad.Lycklig.

Har haft en dålig dag. Kännt mig riktigt vissen. Sjuk, trött, utmattad och tömd på energi. Tankarna har ramlat in i negativa banor och jag har märkt att jag inte riktigt kommit lika långt som jag trodde att jag har. En månad sedan idag. En månad sen "aborten". Tycker inte om att kalla den för det. Tiden går fort, mycket händer men tankarna virvlar fortfarande runt i samma takt som ett höghastighets tåg. Jobbigt. Jobbigt att vara ute med en grupp och hela tiden vara 100% och till 150% super positiv när det skär i både hjärtat och själen. För två dagar sedan var det en månad sedan jag och Andreas var på ultraljudet och fick veta, den 12e Augusti, så i förrgår skrev jag en lista för att hålla den värsta sorgen borta och för att orka hålla skenet uppe. Den listan har varit min räddning idag då det kännts tungt.

Listan jag gjorde, gjorde jag för att jag ville fokusera på det som gör mig lycklig. Det som gör mig glad för att jag har det och nöjd för att jag åstadkommit det. Jag vill inte ramla in i negativa banor jag vill koncentrera mig på att må bra, och det är jag som har makten över mitt eget välmående. Jag gjorde helt enkelt en liten "ego +" lista. Det här några av punkterna som jag plitade ner på pappret.

"Jag är glad/nöjd/lycklig för att jag har....."
-En familj som älskar mig
-Många fantastiska vänner
-En underbar sambo/fästman
-Ett stort förråd av upplevelser
-Min hälsa
-Ett jobb jag trivs med
-En fin lägenhet i centrala Peking
-Ett stort hjärta
-Pengar, tillräckligt för att leva & resa
-Möjlighet att resa
-Massor av både positiva & negativa erfarenheter
-Förstånd nog att ta lärdom
-Möjligheten & friheten att göra det jag vill
-Konsten att känna empati & förståelse
-Fått lyckan att känna kärlek och att få älska
-Fått en god uppfostran
-Möjligheten att lära mig om många olika kulturer
-Styrkan att alltid klara mig

Jag rekommenderar alla er att ta er en rejäl funderare och skriva ner vad ni uppskattar i livet. När ni gjort det, läs igenom - reflektera och börja värdesätt dom sakerna. Ta inte allting för givet, för den bittra sanningen är att det kan gå förlorat när man minst anar det.

Lev, lär, älska.


Kommentarer
Postat av: andreas

Jag uppskattar mest av allt att jag har en sån fantastiskt klok och därtill snygg flickvän/sambo/fästmö. Allt annat kommer så långt efter på saker att vara glad för listan att det nästan inte är värt att skriva...

2009-09-14 @ 15:24:45
Postat av: Jonna

Så sant så sant. Bra där.. Kanske ska skriva upp något jag med, om jag ens kommer på något!=)

2009-09-14 @ 17:10:44
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: mamma

Inget kan göra mej mer lycklig än tanken på att jag ingår i den familj som älskar dej!!!

2009-09-14 @ 17:26:17
Postat av: Eliisa

DU är en stor tacksmahet i mitt liv för du ger sådan glädje till min son.

2009-09-14 @ 20:51:11
URL: http://www.eliisa.se
Postat av: Maja

Det är så bra med listor. Jag skrev en lista förra veckan =) Vi klarar oss igenom allt! Ha det så bra gumman, jag tänker på dig och saknar dig!

2009-09-14 @ 22:38:01
URL: http://majasofia.blogg.se/
Postat av: tess

du är klok du rebecca.. helt rätt! fatta vad bra man har det egentligen.. tyvärr måste det ju oftast hända något innan man inser det och fattar att en fet grön finne i pannan inte är hela världen!:)

2009-09-17 @ 00:45:43
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: Natalie

Riktigt inspererande inlägg måste jag säga! :)

2009-09-19 @ 20:28:13
URL: http://blackdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0