backwards walking....

...chinese! Jag vet inte om jag namnt detta tidigare, men kineser gar baklanges.. Kanske i storre grad i Shishi an nagot annat stalle jag besokt i Kina. Johan och Joanna kan nog ha sett detta i Peking, Joanna F har det absolut. Jonna - kanske inte. Mamma, mormor, Sandra och Isak, kanske inte heller...? Baklangesgaende kinesen ar vanlig och finns overallt. I parkerna, pa gatorna, i affarer.. Till och med pa klubbar och gym. Min forsta kontakt med en var just pa gymmet. Jag sprang pa treadmillen, framat. Kinesen bredvid mig sprang pa treadmillen, bakat. Baklanges. Jag trodde sjalvklart att hon hade fatt nagot om bakfoten, men gangen dar pa hande samma sak, en annan kines. En man i kostym. Marklighetsfaktorn var hog. Sedan dess har jag sett dem overallt och nastintill slutat reagera pa fenomenet, tills igar, da jag sag en man som sprang baklanges i parken nedanfor karlarnas lagenhet. Jag, Joanna och Jesper satt pa balkongen och den baklangesspringade mannen kom utspringades fran parken i full galopp - baklanges. Imponerade och fantastiskt roligt. Ville bara saga det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0