Miss missing...

midsummer! Jag vill inte och kan inte riktigt förstå hur jag inte kan vara i Leksand, eller iallafall Sverige, just nu. Idag. Midsommar är fasiken heligt, men de fattar tydligen inte fröken i fråga i tid. Jag sitter själv, alldeles ensam, och längtar hem från ett hotellrum i Suzhou. Suzhou vet man inte ens hur man ska uttala. Leksand vet man. Midsommar vet man, här vet man inte ens vad det är. Hoppa och dansa runt en blomsterklädd stång, det låter konstigt. Nej! Det är fullkomligt normalt och jag vill göra det nu. Jag gav som förslag till gruppen idag att vi skulle muta guiden och klä honom i blommor och dansa kring han. Kung Arthur. Men nä. Inte. Jäkla negativt. Jag. Vill. Hem. Nu! Eller iallafall verkligen inte vara ensam. Jag saknar och är bitter. Jag vill vakna upp imorgon, bakis som ett as och känna mig alkoholförgiftad och hungrig. Pizza med Jonna och sen slappning på noret för att sedan gå o kika på allt runt-om-kring-spektakel. En glass om solen skiner. Mys med vänner. Kärlek och välkomnande till sommaren. Nej, jag är fan inte bitter. Alls. Fan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid trevligt med blommor. =)

2010-06-26 @ 14:17:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja, jag fick lov att äta Pizza med Johan.. så ville jag även äta glass.. men han ville hem och kolla på VM=/

2010-06-26 @ 16:58:02
Postat av: johanna

bitter - och lite korkad...om jag får säga så! Du saknades här, även om vi ändå inte lyckades styra ihop oss så visste man ju iaf att packet var i samma kommun :) Men vi kan ha en minimidsommar när du kommer hem!! majstångsstaffet med cykling till alla redan resta stänger och lite fuldans runt varenda en - eller nåt! Nu måste min alkoholförgiftade kropp sova! pöss

2010-06-27 @ 01:23:51
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0