Forelasning


Fabriksarbetare pa en cloisonnefabrik i Peking - av intresse eller bara trisst?

Pa tisdag nasta vecka ska jag ha tre forelasningar om Kina pa Leksands gymnasium.
Infor detta maste jag faktiskt erkanna att jag ar ratt nervos - jag menar kom igen, jag vet ju sjalv hur skitkul man tyckte det var med forelasningar nar man gick i skolan, typ pyton. Jag vill ju helst fa till det ganska bra till och med intressant, men har aldrig gjort nagot liknande tidigare... Sa, jag tar jatte jatte garna lite hjalp av er har genom bloggen, vad skulle ni vilja veta om Kina och hur tycker ni att en bra forelasning av upplagd? Alla fragor tips och forslag ar otroligt uppskattade! Super tack for hjalpen i forhand!!!

Kommentarer
Postat av: Eliisa

Var personlig, hur du hamnade där, hur du bor och berätta om när det blev mindre bra, skratt är förlösande...det är en bra start. Sedan om människorna hurdana de är, hur de ser på oss. En bit om historian kring muren osv...tänk på att de är unga och vill se bilder ta med datorn och om de har en kanon visa bilder ex från då ni var på Hainan och i den där stna med isskulputurer de är varandras motsatser. Shopping så klart....Lycka till detta klarar du suveränt :)Kram

2010-03-11 @ 18:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0