After rain



...comes sunshine.
Jag vet inte om jag nämnt det, eller om ni kanske sett det på nyheterna, men det regnar i Vietnam. Väldigt mycket. Rätt så jädra skit mycket till och med. Det har varit totalt skyfall alla de tre dagarna vi varit i central och det verkar inte ens vara i närheten av att ge upp. Floden är översvämmad och vattnet är påväg upp över gatorna och folket i staden Hoi An, där jag befinner mig, har börjat flytta sina möbler till övervåningen. Vana vid vattnets framfart. Åkrarna är översvämmade och folk i många av städerna och byarna runt om har börjat evakuera. I en by bara fem mil här ifrån dog cirka 50 personer förra veckan på grund av vattnet. Och detta är bara början av regnperioden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0