Det är skönt att ha hemma


"Love Me"  Litografi av Lena Wikman


Tavla av Ylva Skarp


...när man är borta.
Jag har ju sedan i somras konstaterat att mitt hem är i Peking. Men mitt hem är också där jag inte är. Mitt hem i hjärtat är Dalarna. Det sitter djupt rotat och kommer så förbli. Stolt dalkulla på rymmen -det är jag. För att kunna njuta av hemma i hemmet som är borta försöker jag ta med mig lite själshem till mitt fysiska hem. Detta gör jag gärna genom inredning med bland annat gamla barndomssaker, dalahästar, dalafiltar, vita- och lantliga detaljer. Bilder som är tagna där andan fallit in, mysbjörnar och bekanta ting. Men nu vill jag ha mer. Något nytt och högt på listan för själshemmig inredning är en texttavla från Ylva Skarp eller ytterligare en litografi av Lena Wikman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0