Jag gick precis ut

...för att köpa lite frukt. Där stod jag och pratade om väder och vind med fruktkillen (som tycker att det är extremt kul med en västerländs tjej som pratar kinesiska) då jag hörde mama, mama - ni kan! Waigouren! Ni kan! Vilket betyder mamma mamma, kolla! En utlänning! Kolla! När jag hör detta vänder jag mig om, självklart, och ler mitt allra vänligaste leende mot en ursöt liten kinestjej på si sådär 4 år och säger ni hao, hej, varpå hon börjar störtböla. Verkligen tjuta. Som att hon sett ett monster... Hennes mamma sneglar mot mig och viskar lite ursäktande duibuqi, förlåt, och går med en gallskrikandes - LIVRÄDD, unge snabbt därifrån. Jaha...... Så vad ska jag tänka om detta nu..? Vad hände!? Jag känner mig plötsligt så..... bra!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0