Just a random

...day at work. Så här ser en typisk dag på jobbet ut för mig, more or less iallafall..



Tidig start med flygning från Peking till Xi'an



Första stoppet vid Xi'ans stadsmur, Mingdynasti (1368-1644), där vi välkomnades med en vacker ceremoni i Tangdynasti-stil (618-907) & mottog stadens nyckel i strålande solsken.


Lunch i Tangdynasti-anda på en av Xi'ans bästa Tangrestauranger.


Matsmältning i en mattfabrik där de väver sidenmattor.




Sista "turiststoppet" för dagen; Stora Vildgås Pagodan, orginal från 652 e.k, vilken är belägen i en Buddhistisk klosterbyggnad


Middag bestående av jiaozi, en typ av dumpling, och tårta. Två födelsedagsfirare vi i gruppen.

Så, there you have it! Min dag i ett nötskal visat i bilder. Varken mer eller mindre glammigt än så. Vill ni jag ska fortsätta fota under resten av resan också och lägga upp? Vill ni se? I så fall, några önskemål om saker i Kina ni är nyfikna på eller helt enkelt bara vill se? Jag tar gärna på mig lite fotomission i så fall!


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka underbara bilder!! Blir t o m sugen på dumplings som annars inte riktigt är min "bag" =)

Jaaa, lite bilder från Gulin o Yangshou gör ingen ledsen. Speciellt om solen skiner. Kramis

2010-09-10 @ 18:43:36
Postat av: Eliisa

Håller med din mamma....har ju inte varit i Gulin eller Yangshou så jag väntar på vackra bilder från en dag i en reseledares liv ;)Kram Eliisa

2010-09-11 @ 14:46:30
Postat av: Natalie

Jätte vackra bilder :) Skulle jättegärna vilja se mer bilder från ditt jobb så jag får lite idéer om vart jag kan åka i vår när jag slutat plugga.

2010-09-12 @ 15:14:59
URL: http://blackdiary.se
Postat av: Anonym

Fina bilder babes, du är verkligen duktig me den där foto maskinen

2010-09-12 @ 17:02:35
Postat av: cisci

gud vilka fina bilder. du får verkligen se och uppleva en massa vackra saker.

2010-09-13 @ 15:28:36
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0