Chineeeeese!


Vyn från vårt vardagsrumsfönster i Peking. Där någon annan bor nu.

J
ag älskar språkreklamen från apoteket! Jag älskar att jag verkligen förstår. Trots att jag varken inhandlat hjälp från apoteket eller egentligen kan språket nå vidare bra. Men tillräckligt. Det jag dock inte älskar är hemlängtan. Pekinghemlängtan. Kina. Detta är nog det längsta jag varit hemma i Sverige på väääldigt länge och ja, det märks. Som jag skrev förut så rycker det verkligen i resenerven men ja. Jag får fokusera på en annan resa nu, livets lilla tripp.... För nu kommer vara här ett tag, så det är bara att ställa om den där tanken om att flyga iväg till fjärran land inom en snar framtid.

Jag har trappat ner på jobbet ganska mycket den sista tiden. Vilket är bra. Det är behövligt. Ledig från idag till och med onsdag då jag kör ett litet race igen, men det är då. Imorgon är det slappar dag följt av kaffedejt med fina Ida som är i Leksand över helgen. Himla kul blir det!

Update: Någon mer än jag som kikade på gäster med gester?! Fan, Lena PH levererade! Grymt gissat där. Och ja.. Jag förstår om det kanske bara var jag som kikade... Trots allt lördagkväll. Dock helgen innan löning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0