While waiting, week 28/29 + 1



"Den här veckan väger bebisen drygt ett kilo och är ca 38 cm lång från topp till tå. Ungefär vid den här tiden kan bebisen öppna ögonen och vrida på huvudet om en stark ljuskälla lyser på utsidan. Den blinkar med ögonen och har ögonfransar. Underhudsfettet bildas och skelettet utvecklas, även om det fortfarande är mjukt och böjligt. Benstommen hårdnar inte ordentligt förrän efter födelsen.

Nu ligger slutspurten framför dig. Den tredje och sista trimestern börjar kring vecka 29 och pågår till vecka 40. De flesta kvinnor ökar i vikt med ungefär 5 kg denna period."
-Info från babycenter.com

Som vanligt full fart och nu vet ni ju även hur mina nätter fungerar. Var på bebiskoll hos barnmorskan tidigare under dagen, ny barnmorska och utan Andreas. Men det gick bra, förhållandevis bra. Jag behöver trappa upp mitt niferex intag, börja ta det lugnt, finna mitt inre lugn, sluta stressa och bygga upp mig och liten. Bebis ligger i undredelen av kurvan, jag hade trott övre - men han växer och jag är alldeles säker på att han är frisk och kry! Det bästa på hela besöket var då vi lyssnade på det lilla hjärtat som rusar i hundranittio och när jag fick lära mig känna vad som är vad på det som putar ut då liten sprattlar runt i magen, så nu kan jag nypa honom i rumpan! Men åh va jag önskar jag kunde spela in det där.. Hjärtljudet.... Det är helt magiskt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Å älska!!

2011-08-01 @ 21:36:28
URL: http://jlu.blogg,se
Postat av: A

Fan vad snygg du är läckran!

2011-08-01 @ 23:42:58
Postat av: Anna

Det finns något som heter Babysounds eller liknande där du kan lyssna och spela in hjärtljuden. Tror att det är svårt att hitta i Sverige men E-bay, tradera och dylikt finns det säkert :-)

Lycka till!

2011-08-02 @ 08:44:51
URL: http://www.tillvaron.se/anna
Postat av: Amanda

Jag spela in hjärtljuden med mobilen det var mysigt och lyssna på! :)

2011-08-04 @ 04:24:26
URL: http://fredagslycka.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fantastiskt! Så glad för er skull! =)

2011-08-04 @ 20:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0