For a good morning



Dricker så ofta jag kan smoothies till frukost. Dels för att det finns en stor variation av frukt här som går att köpa till vettiga priser och dels för att det är så jäkla gott! Imorse då jag vaknade kände jag mig riktigt hängig och supertrött, hade sovit dåligt med mardrömmar och en speed-busande katt. Nu dock, efter min morgonsmoothie, känner jag mig närmre en solstråle än någonting annat. Så, detta kommer bli en av de få gånger jag delar med mig av recept eller mattips. Enjoy!


Piggelinsmoothie;
1/3 vattenmelon (räknat på en 1,5 kg melon)
1 välpressad stor apelsin
1/2 tunn ingefärsskiva

2 små passionsfrukter
ca 20 gojibär (vilket är kinesiskt rekommenderat intag per dag)
2 1/2 msk honungsyoghurt (går bra med naturell yoghurt + en klick honung, inget socker! ... helst)
Super mixa. Mixar man för lite fylls munnen av mindre goda halvstora bitar passionsfrukts kärnor.

Det jag gjorde räckte till två välfyllda rödvinsglas. Smaklig frukost!


Kommentarer
Postat av: Petra Persson

Goddag! vad kul din blogg verkar. lär med all säkerhet läsa på din blogg igen. (: Hoppas du har en kul helg =P

2011-06-29 @ 03:56:03
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0