When you're strange



Vi kollade på dokumentärfilmen "when you're strange" i förra veckan, en riktigt bra film som handlar om rockbandet The Doors och framför allt dess sångare Jim Morrison. Intressant, tragisk, insiktsfull och levande med en perfekt blandning av musik och information och dessutom med Johnny Depp som berättarröst. Helt klart sevärd och jag har fått ett enormt uppsving i min kärlek för 60-70-tals rockmusik och kan inte sluta lyssna på The Doors, Janis Joplin, The Rolling Stones, Iggy and the Stooges och Black Sabbath. Band som jag alltid gillat men inte lyssnat på allt för mycket. Nu däremot går de runt runt på spotify and I goddamn like it!

"When the doors of perception are cleansed, things will appear to man as they truly are...infinite."



Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack tack tack. Är säker på att det var sådana småsaker som tog mig runt!

2011-02-28 @ 10:29:19
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0