Mitt 2010, första delen.

Tänkte jag kunde börja det nya med att sammanfatta det gamla.


JANUARI

Året började bra med det bästa sällskapet på Käringberget, Dessvärre gick sedan Januari i sorgens tecken. Min vän Junior gick bort och vi alla känner till katastrofen på Haiti. Jag skänkte mer pengar än jag gjort tidigare samtidigt som jag planerade en efterlängtad resa till den afrikanska kontinenten. Jobbade för mycket på båda hotellen.

 






FEBRUARI

Kenya, Uganda och Sydafrika. Hade tre underbara veckor på resande fot och den nyinförskaffade kameran gick i 190. Antiloper, lejon, chimpanser och gorillor. Ödlor, zebror och giraffer. För att nämna några. Bilning från Johannesburg till Kapstaden. Johanna. Taffelberget. Jarrod. Cape Point. Dagar på vinfält. Kärlek. Detta gick in ända till början av Mars.

 

MARS
Jag kom tillbaka till Sverige. Firade pre-födelsedag. Kramades extra mycket med Leia. Åkte till Peking och fick en nerkalkad väska på köpet. Fyllde 25 och vart ordentligt firad av mannen i mitt liv. Gick på Candy & Caviar's fashion show på D. Lounge och körde igång med säsongens första resa. Det var också månaden då jag vart upp över öronen förälskad i Avatar! Icke att förglömma!



APRIL
Familjen kom på besök. Det bästa! Mamma & Isak. Eliisa & Hans. Mur, champagne brunch, sightseeing, shopping och mys. Mycket mat. Ellafjällafjollajökul vart hysterisk och världen hamnde i kris. Flygkris. Ekonomikris. Miljökris. Panikkris. Mest jobbade jag. Flaggan i topp.






MAJ
Busy  månad. Jobbade. Var i Shishi och firade Hoffen 30. Flydde baksmällan till Xiamen. Köpte gitarr. Gick på fler champagne brunchar och åt mer beluga kaviar än lovligt. Andreas stod på händer på himmelska fridens torg. Jag visade mitt sanna jag för en av mina grupper på avskedsmiddagen iklädd kungakrona. Jag var mer än lovligt förtjust i min randiga Mango klänning och använde den flitigt. Bra månad.



JUNI
Jobbade. Sista gruppen för säsongen. Tog med Andreas till Hongkong för att fira hans 28års dag. Isak fick dock den bästa presenten, ever! Lucy. Lilla Lucy föddes och jag köpte mig min Mac. Alla levde vi lyckliga jag var dock orolig för att gro fast i Shishi a.k.a THE hell hole. Vi åkte tillsammans (!!!) hem till Sverige för att andas frisk luft.

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken helt underbar första del du visat av 2010!!! Även fast den innehåller en del sorg så är det ändå mest glädje, samvaro, lycka och kärlek. Väntar sååå på del två :-D. Tack älskade underbara du <3

2011-01-05 @ 17:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0