Right on time - this time, week 26/27



"Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft. Bebisen växer snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter"

-Info från babycenter.com

Seriöst folks! Tiden rinner verkligen iväg, jag hinner knappt fatta att en dag har gått så har en hel vecka passerat.. What - hur!? Det är mer rörelse nu än tidigare, jag börjar uppfatta ett mönster och ofta känns det som att lillen kavlar i magen. Eller hur man nu ska förklara det.... Roligast är nog att vi har pick-lekar. Liten sparkar, jag pickar tillbaka, han sparkar, jag pickar, han dubbelsparkar jag dubbelpickar... Ja. Så håller vi på så. Lättroade eller!?

Jag har nog även denna veckan insett att jag kanske har en liten craving. Eller mer en förkärlek skulle jag vilja säga. Det är iallafall frukost och framför allt yoghurt! Det är inte så att jag skulle väcka någon mitt i natten för att få det fixat om det inte fanns hemma men jag tycker det är fantastiskt gott. En liten delikatess lixom. Yum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0