Week 25/26 +3



"Nu svarar din bebis på beröring. Du kan roa er båda genom att kittla bebisens fot när den sparkar dig, eller genom att ligga på rygg och rulla från sida till sida och se vilka reaktioner du får. Vid den här tiden öppnar sig bebisens ögonlock och det lilla hjärtat slår nu såpass kraftigt att man kanske kan höra det enbart med hjälp av ett stetoskop. Din kropp blir större för att ge plats åt din bebis i takt med att den växer. Ibland kan detta ge upphov till smärtor. Det är viktigt att stå och gå på rätt sätt för att skydda din rygg eftersom din tyngdpunkt förflyttas.

Bebisen väger nu nästan 660 gram och är ungefär 35 cm lång från hjässa till häl. Nu har den fått lite kroppsfett och ser mindre "mager" ut. Sinnenas utveckling har kommit en bra bit på väg. Undersökningar har visat, att ett 26-veckors foster reagerar på beröring. Om du lyser med en ficklampa på magen kommer bebisen att vända på huvudet, vilket betyder att synnerven har börjat fungera."

-Info från babycenter.com

Jaaaa, jag vet. Uppdatera mera blablabla. Men - jag är inte den enda som uppdaterar dåligt, så jag nöjer mig med det. Sedan sist har jag jobbat, chillat i Örebro, vinkat av Andreas, spenderat en skön helg på Öland, lekt med syskonbarnen och shoppat både för stor (det vill säga mig) och liten. Senaste inköpet till liten var en blå/vit body från Name It med texten World Traveller. Hur skulle jag kunna låta bli??! Senaste inköpet för egen del är nog eventuellt också det bästa, ett par jeans från H&M Mama! Äntligen!

Lille pyret leker för fullt och växer så det knakar skulle jag tro, för nu är det snart slut på hud på min mage..! Det spänner som fasen och kliar som det västa av bett då hela jag töjer mig. Det är bara att ta det med ro det ska hända mycket nu - så jag ser det hela som positivt även fast det kan vara svårt att inte knorra om det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0