There's no place like home..


Sverige, Dalarna, sommar. Högst på min wish-list just nu.

Det finns ingen plats där jag skulle vilja vara just nu lika mycket som hemma i Leksand. Jag längtar hem som aldrig förr! Längtar till Hemköp, längtar till svensk luft, svensk vår. Takdropp, snödropp och första cykelturen genom Åkerö. En glass utanför mitt-i och en runda på strandpromenaden. Svenska vänner och min familj. Det känns hemsk men jag vill verkligen inte vara här just nu! Jag läser i tidningar och på olika bloggar, om vädret, nyheter, bak och mode och jag vill bara hem! Lika mycket som en obstinat 3-åring kan själv. Fyra månader kvar.. Fan, det känns som en mindre evighet. Men jag antar, och hoppas, att livet kommer lägga i en högre växel igen från och med imorgon, då mina resor sätter igång. Med Vietnam som första anhalt. Det ska visseligen bli rätt kul, men i hjärteroten känner jag inte för det. Inte som jag brukar. I vanliga fall är jag lite nervös men ändå exalterad inför säsongens första men nu. Not so much. Får satsa på mental-boost idag på eftermiddagen tror jag. Men fasen alltså, man kanske skulle ta och flytta hem?! Det är väl i och för sig inte mycket som säger att gräset är grönare på andra sidan och jag vet hur det, jag, brukar låta efter bara några veckor hemma. Tristess och kinalängtan. Fuck.


Wonderful Tällberg i vårsol

Till roligare nyheter då, Justin "The Biebs" Bieber vet vi väl alla vem det är, yes? Jag roas något vansinnigt av hysterin som pågår kring denna arma pojk. Nu har det sålts en lock från hans hår på E-bay. För 40,000 USD. Vansinne. Men det känns ju uppmuntrande att folk kan slänga sig runt med sådana summor på sådana ting. En hårlock. Själv gräver jag i fickor och gamla plånböcker för att skramla ihop en slant till dessa hår-/armband. A must have.

Kommentarer
Postat av: Sannie

Jag hoppas det duger med det jag köpte igår ^^''

men tack ändå! :D

2011-03-09 @ 09:15:18
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fina bilder!

2011-03-09 @ 13:30:31
URL: http://asahellman.blogg.se/
Postat av: johanna

Jaaaa, kom hem! Kom till Sthlm. Vi kan leva kinaliv tillsammans!

2011-03-09 @ 15:12:29
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0