Photo Booth me with questions

Efter att någon gravidlista låg uppe på första sidan på blogg.se så fick jag små pikar och böner om att även jag ska besvara de frågorna... Är det verkligen vad ni vill veta? Hm. Tydligen några av er iallafall. Så ja visst - jag kan svara. Och jag gör det tillsammans med ett gäng bilder som är slumpmässigt plockade från Photo Booth, allt för att försöka undanhålla präktpreggot. Det är viktigt.

När fick ni reda på att du är gravid?
-Vet inte, en förvirrad afton i Indien.. Eller då väcktes iallafall en stark misstanke, sedan så fick vi väl veta klart kanske i mitten av Februari eller något. Vecka fem skulle jag tro. Känns i vart fall som en evighet passerat.


Beräknat förlossningsdatum?
-Tjugonde Oktober är det satt, får veta om det stämmer om ett par veckor.


Var det en planerad graviditet?
-Nej det skulle jag inte påstå att det var, men inte heller ett svårt val då vi fick veta.


När berättade du för familjen?
-Hmm.. Kommer ärligt talat inte ihåg. Någon gång i Mars? Mamma fick iallafall veta först, fråga henne :-)


Har du mått illa?
-Oooh yes! Det kan man väl säga. Har klarat mig från att kräkas tack och lov!


Foglossningar?
-Tack get, so far so good!


Andra krämpor?
-Mer än vanligt då eller? Haha. Lite små smärtor här och där i korta intervaller. Växtvärk, ingenting jag inte kan stå ut med.


Cravings?
-Ah, apelsin, jordgubbar, hallon och Pettsons pannkakstårta! Andreas, något mer? Uppmärksamhet kanske haha


Avsmak för något?
-Söta räkor som de äter här i öst. Vietnam var en pina i matväg. Uhh


Vad tror du det är för kön?
-En pojke, men bara för det blir det säkert en tjej.. Jag bryr mig verkligen inte bara lillo är hel och välmående.


Första ultraljudet?
-Trettonde april, vecka tolv/tretton


Andra ultraljudet?
-Snart, början av Juni.



Behöver du kissa ofta?
-Inte längre, men det blir akut när det blir.


Hur mycket har du gått upp i vikt?
-2,5 kg. För lite.


Är du rädd inför förlossningen?
-Pratar helst inte om det......


OK, jag inser också att detta kanske vart det mest egotrippade inlägg jag någonsin publicerat och även att det vart jäkla långt. Men så kan det vara ibland. Som en kompensation för alla de gånger jag inte bloggat och lagt upp bilder. Heh.

Kommentarer
Postat av: tess

<3

2011-05-12 @ 07:42:58
URL: http://myfashioncorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0