Sweet sixteen goes seventeen


Feeling of the day, ihopträngd.

Jag lovar att jag ska göra mitt allra bästa för att inte bli ett sånt präktpreggo som inte skriver om annat än foglossningar, ryggsmärtor, barnutveckling och hussäkringar. De, präktpreggona, får mig att vilja kräkas lite och säkert några av er med men trots detta kan jag dessvärre inte ge ett löfte.. Man vet inte vilken typ av galenskap en graviditet kan föra med sig. Det jag vill göra är iallafall att tacka för alla fina kommentarer ni lämnade i föregående inlägg. Tack o bock, bäst var Johans för den innebar helt klart och tydligt att Andreas ska byta bajsblöjor och att Johan ska hjälpa till. Guld! Jag o Joanna ska skvallra och äta karamellkungen. Deal. Hah!

I vart fall går jag in i vecka sjutton idag, 16+0, och veckovis kommer det komma en uppdatering om vad som sker. Varje torsdag så vet ni som inte vill läsa detta, att på torsdagar bör ni undvika min blogg.

Nu är bebisen ungefär lika stor som en avokado, kring 10 cm lång i sitthöjd och väger cirka 100 gram. Under de kommande veckorna kommer en växtspurt äga rum, då bebisen dubblar sin vikt och blir längre.

Bebisar är lekfulla både i och utanför magen. Din bebis har kanske upptäckt sin allra första leksak – navelsträngen – som kan vara rolig att dra i och klämma på. Även om bebisen ibland kan klämma tillräckligt hårt för att minska syretillförseln, behöver du inte vara orolig för att den ska hålla tag så länge att det orsakar skada.


Bebisen håller huvudet mer upprätt nu och ögonen sitter närmare varandra. Cirkulationssystemet och urinvägarna fungerar som de ska och bebisen drar in fostervatten i lungorna och andas ut det igen. Fostervattnet och fosterhinnorna fungerar också som en vätskefylld 'kudde' som skyddar bebisen inne i livmodern.


-info från babycenter.com

Kommentarer
Postat av: tess

fortfarande lite overkligt:) JAG kommer i alla fall att hänga här på torsdagar, var så säker;)

2011-05-05 @ 15:56:28
URL: http://myfashioncorner.blogg.se/
Postat av: AK

Så mysigt! Jag har ingen koll på bebisvärlden så jag kommer med glädje följa dig varje torsdag, kanske lär mig något på kuppen ;)

Än en gång, GRATTIS =)

2011-05-05 @ 16:53:37
Postat av: Anna L

Men det är ju så kul. Kommer följa varje tordag tills de är dax. Massa grattis igen.

2011-05-05 @ 21:20:05
Postat av: Anna L

Men det är ju så kul. Kommer följa varje tordag tills de är dax. Massa grattis igen.

2011-05-05 @ 21:20:53
Postat av: amandan

Grattis :) Du har en fin tid framför dig det är underbart att få barn! Lycka till!

2011-05-07 @ 10:03:09
URL: http://fredagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0