Tuuut says the train...


Tåget mellan Udaipur och Agra. Ett önsketåg - där fanns fläkt.


A
lltså, herregud. Jag hoppas detta blir bättre. Sitter på tåget från Leksand till Göteborg och har helt klart inte haft en skön första bit. Och nästintill sex timmar är kvar innan jag är framme. På tåget mellan Leksand till Borlänge hade jag min plats i en överfull vagn där jag fick bråka till mig min sittplats bland barnfamiljer, fjällvandrare och fjortisar som vägrade vara tysta. Jag fick tillslut sitta ner, dock fick min packning inte någon plats så den vart det till att ha i knät. Och nej, det är inte bara en nätt handväska jag släpar på. Då jag bytte tåg i Borlänge tänkte jag att nu blir det bättre. Äntligen första klass och en ordentlig plats. Synd bara att mitt fotstöd gått sönder och skramlade hela resan, att de som satt bredvid mig spelade dataspel och tävlade om att kommentera händelserna i det högst och att det fanns noll luftkonditionering - solen gassade in genom fönstret hela jävla resan. Den ny-duschade känslan från imorse går inte ens att komma ihåg.. Och absolut inte att lukta sig till (!?). Nu har jag nyligen bytt tåg igen, denna gången i Sala där jag färdas mot Katrineholm. Här hamnade jag bredvid en gubbe som för allt i världen inte vill, alternativt kan vara tyst. Han berättar gärna om sitt liv och och att han varit borta från sin fru hela tvåååå veckor.. Kan ni tänka er!? Tvåååååå veckor!! Stackars stackars karl!! så nu bara måste han ju hem. Jag känner hur hela min kropp töms att empati för honom. Bonusen med honom är att han luktar ladugård. Vagnen är dessutom skitig som fan, varm som fan och befolkad som fan.. Så ja. Bättre resor har jag haft. På toppen av detta så är jag dessutom vansinnigt åksjuk - något jag aldrig annars brukar vara men jepp så är det nu. Så en påse har införskaffats.. Just in case. Ja, det var nog bara det jag ville dela med mig av. Tågresenärens klagan. Håll tummarna för att tåget Katrineholm-Alingsås ska leverera och att ersättningsbussen mellan Alingsås och Göteborg gör mig glad!...... Yup.


Update: Fan för att vara gravid och känslig. Nu fick jag skitdåligt samvete... Stackars gubbe! Det är ju gulligt att han saknar sin fru..... Eller? Annat minus med att vara gravid i skrivande stund är då en för-värk sätter i. Det är inte en ultimat situation. Känner mig döende. Svettig och döende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0